dissabte, 10 de desembre del 2011

Cruixent de quinoa



No us ha passat mai que compreu un producte perque us crida l'atenció però que no sabeu com utilitzar? A mi em passa sovint.
Em confeso tastaolletes per naturalesa i una mica compulsiva si es tracta de comprar ingredients desconeguts. Penso que ja trobaré la manera de fer-ho servir, o no, però una mica és igual.
M'agrada perdre'm a les botigues d'alimentació, badar entre les parades dels mercats; aquí i quan anem de viatge, per a tortura de la meva família, i sempre acabo comprant alguna cosa que després trigo un temps a utilitzar.
Aixó em va passar amb la quinoa. Segons l'Enciclopèdia Catalana es tracta d'una planta que "
Procedeix del Perú i és conreada en una gran part de l'Amèrica del Sud. Les llavors són de composició i propietats semblants a les dels cereals, i són emprades en l'alimentació humana i de l'aviram". No recordo perquè la vaig comprar; potser havia llegit alguna cosa sobre aquest pseudocereal, potser havia sentit parlar de les seves propietats, el cas és que em vaig trobar amb la quinoa a casa i havia de donar-li alguna utilitat.
La resposta la vaig trobar al bloc de la Mª Luisa de Zerogluten, que va fer aquest cruixent de quinoa tan espectacular. Gracias Mª Luisa y muchos ánimos.
Aquesta és la meva versió del cruixent.


Ingredients:
100g de quinoa
aigua (el doble del volum de la quinoa)
2 cullerades soperes de curry
2 cullerades soperes de farina de cigrons
2 ous
1 porro
1/2 pebrot vermell
oli i sal

Preparació:
Abans de res, s'ha de rentar molt bé la quinoa per a que treure-li el gust amarg.
La posem a bullir a foc lent fins que es consumeixi tota l'aigua, més o menys 10 minuts. Una altre manera de saber si està feta és comprovar que es vegi l'espiral que surt al seu interior quan està cuita. La sal li posarem després.
Mentre es cou la quinoa, piquem les verdures ben petites.
A un bol barregem bé la quinoa amb les verdures crues, el curry, els ous batuts, la farina de cigrons i la sal al gust.
A una paella amb abundant oli calent anem posant cullerades soperes de la massa que tenim preparada i les estenem amb la mateixa cullera. Es tracta que quedin el més fines possibles i que la capa exterior quedi ben torrada per aconseguir l'efecte cruixet.
Només queda posar-les en un paper de cuina per a que deixin anar l'excés d'oli i ja les podem tastar.
El resultat, sorprenent. A casa segur que les tornarem a fer algun altre dia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...