dissabte, 9 de gener del 2010

Gulasch


Entre els regals que m'han portat els reis, hi ha un IPod. Ja se que no és una novetat mundial, però porto un parell de dies jugant i trobant-li possibilitats, com una nena amb sabates noves.
Una de les primeres coses que vaig fer va ser instal·lar-me l'aplicació ITunes per tal de poder omplir-lo de música i altres coses. Tafanejant per la pàgina vaig trobar el servei de podcast, audios i vídeos que pots baixar per sentir i veure quan vulguis.
Em vaig subscriure a uns quants programes de ràdio i tele que m'agraden, però no sempre en puc gaudir per problemes d'horari, i vaig trobar un enllaç que es deia "Audiorecetas". Tafanera com soc i addicta als temes de cuina, vaig mirar de que es tractava. Són receptes de cuina alemanya, explicades en castellà i emeses des de Bonn per la Deustsche Welle.
No cal dir que és un altre dels podcasts als que m'he subscrit i aniré fent provatures.
La d'avui, el gulasch. És una carn estofada, molt especiada i que, segons l'explicació de la recepta, té un origen hongarès i va arribar a Alemanya a través d'Àustria. Nosaltres el vam tastar a Berlín, fa tres estius amb una temperatura que potser no acompanyava gaire, però ens va deixar amb les ganes de tastar-la en unes altres condicions. Avui el país està colgat de neu, a Barcelona el termòmetre marca 8º a les dues de la tarda i fa un fred que pela, o sigui que potser és el dia adient per a una menja contundent com aquesta.

Ingredients:
500 g de carn de vedella tallada a daus
2 cebes
2 pastanagues
3 pebrots (jo he posat 2 verds i 1 vermell)
6 dents d'all
1 cullerada de tomàquet concentrat
20 g de llard
1 got de vi negre
3 culleradetes de farina de blat de moro (Maizena)
1/2 litre de brou de carn
sal, pebre negre, pebre de canyella, orenga i comí
200 g de fideus

Preparació:
Sofregir la ceba i la pastenaga tallades a daus en el llard; afegir els alls filetejats. Quan estan daurats, posar la carn i deixar que es faci una mica; donem un parell de voltes i aboquem el got de vi i les espècies. Jo no he posat quantitats perquè va una mica a gustos, però cal vigilar amb el pebre de canyella si no voleu que arribi a ser immenjable.
Deixar coure a foc molt lent durant 1 hora; si veieu que es queda sense suc, es pot afegir una mica del brou que tenim preparat. Afegir els pebrots tallats a daus i deixar coure 10 minuts més.
Passat aquest temps, posar-hi el brou ben calent, del qual haurem reservat una mica per desfer la farina de blat de moro; ha de quedar una salsa espesa.
Servim molt calent acompanyat dels fideus que haurem cuit a banda i, opcionalment, d'una cullerada de crema agra.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...